Na podstawie art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.) wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. – Raport o stanie gminy Miączyn za 2021 rok stanowi załącznik nr 1 do niniejszej informacji.
Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatruje się w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami: – co najmniej 20 osób. – wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszej informacji.
Sesja, podczas odbędzie się dyskusja nad raportem o stanie gminy odbędzie się 21 czerwca 2022 roku o godz. 9:00. Zgłoszenie należy złożyć najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym dzień sesji, na który zwołana jest sesja, podczas której będzie raport o stanie gminy tj. do 20.06.2022 r. w Urzędzie Gminy Miączyn, Miączyn 107, 22-455 Miączyn, pok. Nr 12 (sekretariat, I piętro). Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 20 czerwca 2022 r. nie będą rozpatrywane.
Niniejsza informacja wraz ze wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy.